همكار گرامي

سلام عليكم

ضمن تشكر از بابت وقتي كه براي پاسخ به سؤالات صرف مي كنيد، پرسشنامه زير با هدف سنجش وضعيت فرهنگ سازمانی تهيه شده است. با عنايت به اينكه پاسخ دقيق به سؤالات مي تواند كمك زيادي به برنامه هاي آينده سازمان تان براي بهبود وضعيت فرهنگ سازمان بنمايد، خواهشمند است با دقت به سؤالات پاسخ دهيد. ضمناً پاسخهاي شما كاملاً محرمانه خواهد ماند و فقط براي تجزيه و تحليل كلي استفاده خواهد شد.     


  
  مشخصات
  
  
  جنسیت  نوع قرارداد
    
  تحصیلات  سابقه کاری
    
  سطح سازمانی
  
  پرسشنامه سنجش وضعيت معيارهاي فرهنگ سازماني صنعت آب و برق
  
  1- تا چه ميزان جهت نگهداري و حفظ تجهيزات اداري و فني رويه ها و دستورالعمل هاي مشخصي وجود دارد؟
  
  2- تا چه اندازه کيفيت نگهداري از تجهيزات مورد استفاده کارکنان اندازه گيري و گزارش مي شود؟
  
  3- تا چه اندازه به منظور نگهداشت و بهبود روحيه حفظ بيت المال، از دوره‌هاي آموزشي خلاقانه، متنوع و اثربخش استفاده مي شود؟
  
  4- تا چه ميزان معيارهاي خدمت گزاري به طور شفاف تعيين و اطلاع‌رساني شده است؟
  
  5- تا چه اندازه براي خدمت‌گزاري به مردم رويه‌هاي قابل پيش‌بيني وجود دارد و به طور مستمر مورد پايش قرار مي گيرد؟
  
  6- تا چه ميزان افرادي که روحيه خدمت‌گزاري به مردم را دارند، شناسايي و تقدير مي شوند؟
  
  7- تا چه اندازه جايگاه و منزلت کارکنان (تجربه، سنوات خدمت، تخصص و...) رعايت مي‌شود؟
  
  8- به چه ميزان براي حفظ کرامت انساني افراد مراسم تقدير از کارکنان و خانواده آنها برگزار مي شود؟
  
  9- مديران در برخورد با کارکنان (در همه سطوح سازماني) فارغ از جايگاه سازماني چه ميزان به آنها احترام مي گذارند؟
  
  10- تا چه اندازه استانداردهاي رفتاري و اخلاقي براي کارکنان تدوين شده است؟
  
  11- تا چه اندازه آداب و اخلاق اداري رعايت مي شود؟
  
  12- رعايت اخلاق اداري تا چه اندازه در ارتقاء شغلي کارکنان تأثير دارد؟
  
  13- تا چه ميزان مؤلفه‌هاي تعلق سازماني مشخص شده و نسبت به سنجش و پايش آن اقدام مي شود؟
  
  14- تا چه اندازه کارکنان خودشان را از طريق عضويت در سازمان به ديگران معرفي مي‌کنند و باعث افتخارشان است؟
  
  15- تا چه ميزان از مؤلفه‌هايي که نمايانگر عضويت کارکنان در سازمان است (ازجمله پوشش سازماني و ...) استفاده مي شود؟
  
  16- مديران تا چه اندازه در پياده سازي تکاليف قانوني با قاطعيت و صلابت عمل مي کنند؟
  
  17-کارکنان تا چه اندازه به قوانين و مقررات مرتبط با حوزه وظايف و مأموريت‌هاي سازمان تسلط دارند؟
  
  18- تا چه اندازه کارکنان مقيد به رعايت مقررات هستند؟
  
  19- قانون مداري مديران و کارکنان تا چه اندازه در پيشرفت شغلي آنها تأثير دارد؟
  
  20-تا چه ميزان اجراي قوانين و مقررات به صورت يکسان براي همگان اجرا مي شود؟
  
  21- تا چه اندازه اهداف ساليانه سازمان با ويژگي‌هايي از جمله دقيق‌بودن، قابل اندازه‌گيري‌، دست يافتني و زمان بندي شده تعريف مي شود؟
  
  22- تا چه اندازه تحقق اهداف سازمان مورد سنجش قرار مي گيرد؟
  
  23- سازمان تا چه اندازه نظام پاداش دهي را به تحقق اهداف پيوند کرده‌است؟
  
  24- براي نظارت و کنترل بر تحقق حقوق عامه مردم، تا چه ميزان فرايندهاي تعريف شده و قابل سنجش وجود دارد؟
  
  25- رعايت حقوق اداري کارکنان تا چه ميزان به عنوان يک اصل به حساب مي آيد؟
  
  26- تا چه ميزان روند اخذ تصميماتي که به نحوي با حق و تکليف عمومي مرتبط بوده، به صورت شفاف تعريف و در معرض ديد عموم قرار گرفته است؟
  
  27- انتظارات مشتريان (مشترکين/ارباب رجوع) تا چه ميزان به طور مستمر مورد پايش قرار مي گيرد؟
  
  28- تا چه اندازه بين اختيارات و مسئوليت هاي کارکنان تناسب وجود دارد؟
  
  29- تا چه ميزان در قبال تصميمات و عملکرد در برابر مردم پاسخگويي وجود دارد؟
  
  30- تا چه ميزان ارزيابي مديران بر اساس کيفيت پاسخگويي آن‌ها مي‌باشد؟
  
  31- به چه ميزان پايگاه‌هاي اطلاعاتي، عملکرد سازمان را به طور شفاف اطلاع رساني مي کنند؟
  
  32- تا چه ميزان براي اجتناب از برخورد سليقه‌اي از سازوکارهاي فرايندي و از پيش تعيين شده استفاده مي‌شود؟
  
  33- تا چه حد در تصميم‌گيري ها بر اساس دستورالعمل ها و به صورت يکسان براي همه عمل مي شود؟
  
  34- براي پرهيز از برخورد سليقه اي و فردي، تا چه اندازه مصاديق تعارض منافع (فردي و شرکتي) احصاء شده است؟
  
  35- سازمان تا چه اندازه با استفاده از راهبردهاي مشخص در جهت اهداف و مأموريت‌هاي تعيين شده حرکت مي‌کند؟
  
  36- تا چه اندازه در هنگام اتخاذ تصميمات به اثرات کوتاه مدت و بلندمدت آنها توجه مي شود؟
  
  37- اقدامات سازمان تا چه اندازه بر اساس برنامه‌هاي مدون (و نه به صورت اتفاقي و موردي) انجام مي‌شود؟
  
  38- چقدر برنامه‌هاي راهبردي سازمان به برنامه‌هاي عملياتي و قابل سنجش تبديل شده اند؟
  
  39- تا چه اندازه کارکنان در تدوين برنامه هاي سازمان مشارکت دارند؟
  
  40- به چه ميزان از ديدگاه کارشناسان در تصميم گيري ها استفاده مي‌شود؟
  
  41- تا چه اندازه در اتخاذ تصميمات از نظرات صاحبنظران خارج از سازمان بهره برده مي شود؟
  
  42- تا چه ميزان براي دريافت خدمات، بدون نياز به مراجعه حضوري به سازمان انجام مي شود؟
  
  43- تا چه ميزان به افزايش سواد ديجيتال کارکنان و مديران توجه مي‌شود؟
  
    44- تا چه ميزان سامانه‌هاي سازمان يکپارچه هستند؟
  
  45- چقدر شاخص‌هاي صيانت از منابع و محيط زيست به طور شفاف تعريف و به اطلاع ذينفعان (سازمان هاي بيروني، پيمانکاران، تامين‌کنندگان و ...) رسانده شده است؟
  
  46- تا چه ميزان شاخص‌هاي صيانت از منابع و محيط زيست مورد سنجش و پايش قرار مي گيرد؟
  
  47- چه قدر در تعریف پروژه های سازمان به مخاطرات زیست محیطی توجه می شود؟
  
  48- تا چه ميزان براي نگهداري و استفاده بهينه از تجهيزات به رعايت استانداردها و دستورالعمل هاي مربوطه توجه مي شود؟
  
  49- چقدر از ابزارهاي هوشمند و فنون مديريت دارايي در حوزه مديريت نگهداري تجهيزات و تحليل‌هاي مرتبط با آن استفاده مي‌شود؟
  
  50- تا چه اندازه فرايندهاي يادگيري کارکنان مشخص است و بر مبناي آن عمل مي‌گردد؟
  
  51- سازمان تا چه ميزان شرايطي را فراهم نموده که کارکنان آموزه‌هاي جديد خود را به کار گيرند و نتيجه آن را در عمل مشاهده کنند؟
  
  52- تا چه ميزان افرادي که داراي رويکردهاي نويني هستند و بدنبال اجرايي نمودن مفاهيم جديد مي باشند، توسط تيم مديريتي ارشد سازمان مورد حمايت و تشويق قرار مي‌گيرند؟
  
  53- تا چه اندازه شايسته سالاري در سازمان رعايت مي‌شود؟
  
  54- تا چه ميزان در راستاي استقرار نظام شايسته سالاري از نظام ارزيابي عملکرد استفاده مي شود؟
  
  55- مديران ارشد تا چه اندازه در عمل، حامي و پشتيبان افراد شايسته هستند؟
  
  56- تا چه ميزان سازمان به ايجاد مسير ارتباطي کارا و اثربخش با ذينفعان خارجي اهتمام داشته و تکريم ارباب رجوع را در اولويت‌هاي کاري قرار مي دهد؟
  
  57- تا چه ميزان سازمان به ارائه پاسخ مناسب و در زمان مقرر به ارباب رجوع اهميت مي دهد؟
  
  58- تا چه ميزان ارباب رجوع قادر است به شکل ساده و سريع به مديران سازمان دسترسي داشته باشد؟
  
  59- سازمان تا چه اندازه در ارائه خدمات به صورت چابک (با سرعت و دقت، صحت و استمرار) جدي و داراي هدف و برنامه است؟
  
  60- سازمان تا چه ميزان داراي فرايندهاي شفاف، يکپارچه و داراي شاخص‌هاي قابل اندازه‌گيري در ارائه خدمات چابک (با سرعت و دقت، صحت و استمرار) مي‌باشد؟
  
  61- سازمان تا چه ميزان از ابزارهاي فناوري اطلاعات براي ارائه خدمات چابک (با سرعت و دقت، صحت و استمرار)  استفاده مي‌کند؟
  
  62- سازمان به منظور مصرف بهينه آب و برق به چه ميزان داراي برنامه‌هاي مدون و مشخص است؟
  
  63- تا چه اندازه کارکنان مقيد به رعايت مصرف بهينه آب و برق هستند و آن را به عنوان ويژگي متمايز فرهنگ سازماني درنظر مي‌گيرند؟
  
  64- تا چه اندازه تجربيات مرتبط با فرهنگ مصرف بهينه آب و برق در بين کارکنان به اشتراک گذاشته مي­شود؟
  1403/02/20
  
  ثبت اطلاعات



6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0