چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403
تنضیمات
انتخاب رنگ
انتخاب رنگ پس زمینه
تنظیمات پیش فرض
تنظیمات پیش فرض
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۴/۳۰ 
  • تعداد بازدید : 995
خاموشی های ناشی از كمبود تولیددر استان قم،مطابق جدول اعلام شده اعمال می شود
قطعی برق و جابجایی بار ناشی از کمبود تولید و افزایش مصرف در شرکت توزیع برق قم تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد و تا پایان روند خاموشی ها، طبق برنامه اعلام شده عمل می شود.

قطعی برق و جابجایی بار ناشی از کمبود تولید و افزایش مصرف در شرکت توزیع برق قم تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد و تا پایان روند خاموشی ها، طبق برنامه اعلام شده عمل می شود.

سهیل کیانی پور مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه در سال گذشته در اوج مصرف بیش از 57 هزار مگاوات برق درسطح کشور تولید شدگفت:سال گذشته پیک مصرف برق کشور به 55 هزار مگاوات رسید و دچار خاموشی نشدیم.

وی ادامه دا : امسال به علت کاهش بارش ها و کمبود آب پشت سدها، با کاهش تولید در حوزه برق آبی مواجه هستیم به طوریکه  از میزان 9500 مگاوات ظرفیت تولید نیروگاههای برق آبی کشور به 4500 مگاوات کاهش  رسیده است.

کیانی پور تصریح کرد:تداوم گرمای هوا و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر موجب پیشی گرفتن مصرف از تولید شده است ولذا شاهد قطعی هایی ناشی از مدیریت اضطراری بار  هستیم و این خاموشی ها به منظور پیشگیری و جلوگیری از آسیب رسیدن به شبکه سراسری و بر اساس ابلاغ دیسپاچینگ ملی صورت می گیرد و سهمیه تمام شهرها نیز توسط این مرکزتعیین و اعمال می گردد.

وی افزود:شرکت توزیع نیروی برق استان قم به عنوان شرکت پیشرو در راستای رعایت حقوق شهروندی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی برنامه های خاموشی ناشی از مدیریت پیک بار به صورت روزانه و بطور منظم از طریق سایت شرکت، صداوسیما، جراید و تمامی شبکه های اجتماعی و مجازی به کار می گیرد.

کیانی پور افزود:البته برخی خاموشی ها بدون برنامه و درست زمان برقدار شدن مشترکین حادث می شود و این ناشی از افزایش بار شبکه و مصرف هجومی مشترکین در حین برقدار شدن شبکه صورت می گیرد به طوری که پایداری شبکه را تحت الشعاع قرار می دهد که در این راستا شرکت توزیع برق استان قم  با  افزایش اکیپ های عملیاتی خود از 12 به 20 اکیپ امدادی و عملیاتی تمام تلاش خود را در جهت رفع این نوع خاموشی ها به کار گرفته است.

 

امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0