شنبه, 1 ارديبهشت 1403
تنضیمات
انتخاب رنگ
انتخاب رنگ پس زمینه
تنظیمات پیش فرض
تنظیمات پیش فرض
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۴/۲۶ 
  • تعداد بازدید : 357
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق استان قم؛
سبقت مصرف از تولید برق موجب خاموشی است
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق استان قم گفت: خاموشی ها بر اساس میزان پیک مصرف در هر استان به صورت مقطعی و تا کاهش مصرف برق توسط مشترکین و توزیع عادلانه تولید و مصرف ادامه خواهد داشت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق استان قم گفت: خاموشی ها بر اساس میزان پیک مصرف در هر استان به صورت مقطعی و تا کاهش مصرف برق توسط مشترکین و توزیع عادلانه تولید و مصرف ادامه خواهد داشت .

پیش از ظهر روز سه شنبه (مورخ 26 تیرماه 97 )نشست خبری شرکت توزیع نیروی برق استان قم با حضور مهندس رضا مداحی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم و اصحاب رسانه برگزار شد. در این برنامه که به دلیل خاموشی های ناشی از مدیریت اضطراری بار در استان صورت گرفت، مداحی ضمن اشاره به رشد فزاینده مصرف برق در سطح استان قم تصریح کرد: شرکت برق استان قم با تعداد 547 هزار مشترک با پیک باری حدود 750 مگاوات در سال گذشته و با میانگین رشد سالانه 10درصدی در بازه 10 ساله اخیر مواجه بوده است که این آمار به صورت متوسط اتفاق افتاده است و  این در حالی است که رشد کشوری مصرف برق حدود 6 درصد است .

معاون بهره برداری توزیع برق استان قم افزود:رشد مصرف برق در استان قم به میزان 4درصد از رشد متوسط کشوری فاصله دارد که نشان می دهد همشهریان عزیز باید در بحث مدیریت مصرف بیشتر توجه کنند تا در استفاده از منابع انرژی برق و استفاده بهنیه از آن بتوانیم از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنیم .

وی تاکید کرد:با توجه به آماری که مراجع مربوطه در خصوص بارندگی ها اعلام می کنند 26 درصد کاهش منابع آب داشتیم که 9000 مگاوات از تولید 55 هزار مگاواتی برق کشور نیز از نیروگاه های برق آبی تامین می شد که امسال به دلیل کمبود آب 5000 هزار مگاوات در شبکه کمبود داریم که صنعت برق در این مقطع به ویژه در زمان پیک بار با مشکل مواجه شده است و موجب فشار بیش از حد به صنعت برق و خاموشی های ادامه دار شده است .

مداحی ضمن اشاره به تعداد 80 درصدی مشترکین خانگی و 1.14 درصد مشترکین صنعتی خاطر نشان کرد: از نظر مصرف 33 درصد انرژی در بخش خانگی و 30 درصد در بخش صنعت مصرف میشود .
وی اضافه کرد: پیک شبکه سراسری برق حدود 57 هزار مگاوات است که استفاده بیش از آن منجر به خاموشی می شود .

معاون دیسپاچینگ توزیع برق استان قم در ادامه ضمن اشاره به اقداماتی که شرکت توزیع برق با توجه به بحران بوجود آمده انجام داده از افزایش دو برابری ظرفیت پاسخگویی سامانه 121 خبر داد و گفت: مقدار ورودی تماس ها را در مواقع خاموشی به صورت فزاینده ای افزایش می یابد.

مداحی گفت: اکیپهای اجرایی و عملیاتی برق استان نیز از 8 اکیپ با  اضافه شدن دوازده اکیپ دیگر در مجموع به 20 اکیپ حوادث و اتفاقات رسیده است.

معاون بهره برداری توزیع برق قم با اشاره به برنامه هایی که برای جلوگیری از خاموشی ها و خسارات احتمالی به وسایل منزل می تواند ایجاد کند از مردم خواست در مواقع قطع برق همه وسایل را از مدار خارج کنند تا بار اضافه هنگام وصل برق موجب آسیب بیشتر به صنعت برق استان و سایر وسایل مشترکان نشود .

مداحی در ادامه در مورد میزان تولید برق خورشیدی گفت:ظرفیت تولید برق خورشیدی در استان قم تاکنون به بیش از یک هزار و 225کیلووات  رسیده است.

وی در ادامه به میزان سهم خاموشی های هر شهر با توجه به پیک مصرف آن شهر خبر داد و از همه مشترکان خواست با مدیریت مصرف برای عبور از این بحران بوجود آمده همکاری کنند.

 

 

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0