جمعه, 31 فروردين 1403
تنضیمات
انتخاب رنگ
انتخاب رنگ پس زمینه
تنظیمات پیش فرض
تنظیمات پیش فرض
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ 
  • تعداد بازدید : 154
تاكید بر فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی در ادارات استا ن قم
در نشست مشترک استانداری قم با روابط عمومی های برق منطقه ای تهران و قم بر ضرورت ترویج مدیریت مصرف انرژی در ادارات این استان تاکید شد.

درنشست مشترک استانداری قم با روابط عمومی های برق منطقه ای تهران و قم بر ضرورت ترویج مدیریت مصرف انرژی در ادارات این استان تاکید شد.

در این دیدار علی خراسانی مدیر روابط عمومی برق منطقه ای تهران اسراف در مصرف برق توسط ادارات را موجب بدبینی مردم به مقوله مدیریت مصرف دانست و خواستار همراهی و مشارکت حداکثری دستگاههای اداری و اجرایی شد.

وی با بیان این مطلب که رعایت مدیریت مصرف را باید از خودمان شروع کنیم خاطرنشان کرد:سال گذشته با تعامل و همکاری دستگاههای اداری توانستیم از پیک بار تابستان  به خوبی عبور کنیم .

وی در ادامه اذعان داشت:امسال با هماهنگی استانداری نحوه و رفتار مصرفی دستگاههای اداری ممیزی خواهد شد.

خراسانی با اشاره به وضعیت کم آبی ، راندمان نیروگاههای برقآبی را بسیار پایین دانست و اظهار داشت:در استان قم اگر چه در بخش خطوط انتقال و پست های فوق توزیع اقدامات خوبی صورت گرفته است اما اگر مدیریت مصرف از سوی مردم صورت نگیرد در پیک بار تابستان امسال با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه تصریح کرد: منابع انرژی محدود است و از طرفی ساخت نیروگاههای جدید، آن هم فقط برای 200 ساعت در طول سال که موجب آلایندگی محیط زیست نیز خواهد شد مقرون به صرفه نیست و لذا شهروندان لازم است نکات مصرف بهنیه انرژی را به ویژه در ساعات اوج مصرف روزانه (13 الی 15)بیشتر رعایت کنند.

در ادامه این جلسه سهیل کیانی پور مدیر دفتر روابط عمومی توزیع برق قم استفاده از ظرفیت خوب اماکن مقدس و مراکزی که مجهز به دستگاه های دیزل ژنراتور هستند را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد:با همکاری و تعامل همه بخش ها ان شا ا.. بتوانیم تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

داود سلیمانیان مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق قم نیز در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش مدیریت مصرف از پرداخت پاداش همکاری مشترکین خبر داد و گفت: در سال گذشته با همکاری خوب صاحبان صنایع ،واحدهای کشاورزی و دستگاههای اداری توانستیم از پیک بار تابستان عبور کنیم و بر همین اساس بالغ بر 2 میلیارد و یکصد میلیون تومان به عنوان پاداش همکاری پرداخت شد.

 

در ادامه این جلسه سید رضا علیزاده طباطبایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قم ضمن قدردانی از همکاری به موقع شرکت توزیع برق استان قم در جهت رفع مشکلات مردمی خاطرنشان کرد:خوشبختانه حساسیت مقام عالی استان به صرفه جویی و مقوله مدیریت منابع انرژی قابل توجه است و در این راستا لازم است همه دستگاههای اداری و اجرایی استان جهت جلوگیری از اتلاف منابع انرژی همکاری کنند.

علیزاده طباطبایی در ادامه به تغییر سبک زندگی و گرایش فزاینده به سمت آپارتمان نشینی اشاره کرد و گفت: طی سال های اخیر در استان قم ساختمان های یک یا دو طبقه به ساختمان های چند طبقه تبدیل شده است و بر همین اساس استفاده فزاینده از کولرهای گازی و لوازم برودتی پرمصرف مشکلاتی را بوجود می آورد و در این راستا جهت مدیریت مصرف انرژی لازم است فرهنگ سازی شود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0